2010. július 5., hétfő

Szúfi történet - A kutya, a bot és a bölcs

Kép innét.

Egy nap egy szúfinak öltözött ember ment az úton, megpillantott egy kutyát, és keményen ráütött a botjával. A fájdalmasan vonyító kutya a nagy bölcshöz futott, a lábai elé vetette magát, és sérült mancsát magasra emelve kérte, hogy tegyen igazságot.

A bölcs összehívta a feleket. A szúfinak öltözött embernek azt mondta:
− Te ostoba! Miként lehetséges, hogy egy oktalan állattal így bántál? Most nézd meg, mit tettél!
A szúfinak öltözött ember azt felelte:
− Nem az én hibám, hanem a kutyáé. Nem jókedvemből ütöttem meg, hanem mert összepiszkította a ruhámat.
A kutya azonban kitartott panasza mellett.

A bölcs ezután a kutyához fordult:
− Ahelyett, hogy a Végső Jóvátételre várnánk, engedd meg, hogy én adjak jóvátételt a fájdalmadért.
A kutya azt felelte:
− Nagy bölcs! Amikor láttam e szúfinak öltözött embert, arra következtettem, hogy nem fog ártani nekem. Ha egy hétköznapi ruhába öltözött embert láttam volna, természetesen nagy ívben kikerültem volna. Az igazi hibám az volt, hogy föltételeztem: ha valaki úgy néz ki kívülről, mint egy bölcs, akkor már biztonságban érezhetem magam. Ha meg szeretnéd büntetni, foszd meg a kiválasztottak ruhájától: vetesd le róla az igaz emberek öltözetét.
.
Gyűjtötte Idries Shah. Magyarra átültette Nagypál Szabolcs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése